Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Han tar över Webtraffic

Publicerad: 15 Augusti 2011, 08:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

En norrman axlar vd-rollen på Schibsteds annonsnätverk Webtraffic.


Ämnen i artikeln:

SchibstedWebtraffic

I våras meddelade Schibsted att man flyttar Webtraffics vd Joakim Pops till hitta.se, där han ersatte den sparkade vd:n Rui Brites de Sousa.

Nu har Schibsted hittat en ersättare till Joakim Pops, i norrmannen Svein Eriksen. Han är i dag landschef för Webtraffic i Norge, ett jobb han kommer att fortsätta att ha.

– Jag ser detta som en fantastisk utmaning. Min ambition är att Webtraffic fortsatt ska utveckas till den ledande marknadsaktören och spela en aktiv roll i arbetet att ytterligare utveckla annonsmarknaden i digital riktning, säger Svein Eriksen i ett pressmeddelande.

Svein Eriksen har även arbetat med affärsutveckling och varit försäljningsdirektör på norska Aftenposten.

Webtraffic förvärvades av Schibsted år 2007 och omsatte 122 miljoner kronor förra året. Rörelseresultatet uppgick till 12 miljoner kronor.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

SchibstedWebtraffic

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.