Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Han tar över Ikeas digitala kommunikation

Publicerad: 10 September 2009, 12:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Krister Karjalainen slutar på Arla för att bli webbchef på Ikea Sverige.


Sedan drygt två år tillbaka har Krister Karjalainen varit chef för Arlas digitala kommunikation. Under den här tiden har bland annat en mycket populär receptbok för Iphone lanserats. Nu har han sagt upp sig för att ta sig an ett annat välkänt svenskt varumärke.

- Jag ska ansvara för all digital marknadsföring för Ikea Sverige. Titeln blir webmanager, säger Krister Karjalainen.

Innan han kom till Arla jobbade han med liknande arbetsuppgifter på mobiltelefontillverkaren Nokia.

- Jag har jobbat med digitalt i tio år nu, men både på Arla och Nokia har vi inte ägt butikerna. Det ska bli jättespännande att vara med och kunna jobba även med butikskanalen för att vi kan mäta effekten av digital marknadsförings i butiken och då direkt försäljning.

Han flyttar in hos Ikea i Helsingborg under hösten.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.