Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Han blir säljchef på Eyewonder

Publicerad: 3 september 2010, 08:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Gustaf Jilken blir nordisk försäljningschef på reklamteknikbolaget Eyewonder. Han lämnar därmed sin tjänst på AdTech.


– Det känns bra. Det är en rolig business. För mig blir det här en återgång till det mer kreativa. När jag jobbade på AdTech var det mycket teknik men det är det här som jag brinner mest för, säger han.

Eyewonder säljer lösningar för banners och annonser. Försäljningsavdelningen har fem anställda.

– Tittar man på en fiskpinne längst uppe på Aftonbladet så är den ganska statisk. Samtidigt vill man inte skapa mer annonsplatser för det gör användarna besvikna. Vår lösning är att helt enkelt göra mer av annonserna, säger Gustaf Jilken.

Tjänsten är nyinrättad.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev