Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Han blir ny marknadschef på startupen Nenda

Publicerad: 17 September 2019, 13:13

Carl Johan Barnekow sitter sedan tidigare i Nendas styrelse.

Foto: Press

Startupbolaget Nenda rekryterar från styrelsen. Carl Johan Barnekow axlar rollen som marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Svenska startupen Nenda vill revolutionera B2B-marknaden för tv med en streamingtjänst till världens hotell. Bolaget lanserades i år. 

I våras rekryterade de Canal Digitals tidigare säljchef Per Romild till rollen som Head of sales and distribution.

Nu står det klart att Carl Johan Barnekow blir bolagets marknadschef. Han har suttit i Nendas styrelse sedan bolagets start. 

– Nenda är både banbrytande och skapar stort kundvärde och potentialen är enorm, globalt. När den vanligaste kommentaren är ”varför finns inte detta redan?”, är det en god indikation på att man har hittat rätt. Jag ser verkligen fram emot att introducera Nenda i Norden och i resten av världen, säger Carl Johan Barnekow i ett pressmeddelande. 

Carl Johan Barnekow kommer närmast från bilförsäkringsbolaget Paydrive, där han varit CMO. Han har också varit marknads- och varumärkeschef samt delägare på Svenska Smakupplevelser. 

Enligt Nenda är bolaget i diskussion med flera av nordens största hotellkedjor, och kommer att dra igång pilottester vid slutet av året. Tanken är att först lansera tjänsten på hemmaplan, för att sedan expandera. 

Läs mer: Har hittat dött segment med ”enorm potential” på tv-marknaden 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev