Digitalt presenteras av:

Hallpressen lanserar auktionssajt

Hallpressen satsar på nätauktioner för att sälja sina annonsörers produkter.

Hallpressen lanserar idag en auktionssajt för att sälja sina annonsörers produkter. På sajten Budify.se hålls nätauktioner som ska utveckla samarbetet mellan Hallpressen och deras annonsörer genom att driva annonseringen till faktiska köp. Under 10 dagar kommer man att bjuda ut annonsörers produkter och tjänster till alla läsare.

– Syftet är att engagera både våra annonsörer och våra läsare. Vi märker att de rör sig mer digitalt och vi tror att detta kommer att bli toppen för dem, säger Ulrika Josefsson som är marknadsansvarig på säljavdelningen på Hallpressen till Dagens Media.

Hallpressen menar att de erbjuder sina annonsörer en ny kanal för att nå ut med sina produkter. Intäkterna från auktionen omsätts till annonser och annonsören får annonser motsvarande objektets butikspris. Alltså, annonsören köper annonser till objektets inköpspris.

– Det här är en satsning som vi tror på. Man måste våga tänka nytt och pröva sig fram. Detta är ett innovativt koncept som ligger helt i linje med Hallpressens digitala satsning.

Bakom auktionen står företaget Biddaboo som utvecklar tekniska lösningar för försäljning online. Biddaboo levererar också auktionerna som säljer sista minuten-annonser i tidningarna Göteborgs-Posten, TTELA, Bohusläningen, Hallandsposten, Hallands Nyheter, Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad.

Publicerad 2015-10-30 04.28Uppdaterad 2015-12-06 20.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: