Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hallonlakritsskalle störst på Facebook

Publicerad: 25 november 2011, 10:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Bubs Hallonlakritsskalle är det största svenska varumärket på Facebook. Men Bodyshop engagerar mest.


Med 328 700 fans är Hallonlakritsskalle det största svenska varumärket på Facebook i november, följt av Marabou på 319 000 och Apotekarnes Julmust på 170 000 fans.

Men det svenska företag som lyckas bäst med att väcka engagemang bland sina Facebook-fans är The Body Shop, med 5 800 fans.

Sajten har en "engagemangsgrad" – genomsnittligt antal interaktioner per inlägg på sidan, delat på antalet fans – på 0,95 procent.

Det visar statistik från Socialbakers, som sociala medier-experten och Media Culpa-bloggaren Hans Kullin har tagit del av.

Arla är bäst på att ta tillvara på Facebook-fansens engagemang, som svarar på samtliga frågor som ställs på Facebooksajten. Sas och Halebop kommer inte långt efter.

Facebook hade 4 499 180 användare i går, den 24 november.

Största varumärkena och största medierna bland svenska Facebookanvändare:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.