Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Halebop firar in påsken med ”Den stora gigjakten”

Publicerad: 24 Mars 2016, 05:45
Uppdaterad: 23 Mars 2016, 16:30

Tillsammans med relationsbyrån Smicker har Halebop valt att skapa en påsktävling som ska engagera deras kunder att ”geocasha”.


Ämnen i artikeln:

Halebop

Geocaching handlar om att deltagare ska hitta till olika platser med hjälp av sin mobilkarta, som i det här fallet förvandlats till en digital skattkarta.

När deltagaren väl hittat till rätt plats väntar en överraskning.

– Kunderna ska alltid uppleva att de får något schysst av oss. Men den här gången vill vi göra något extra kul för våra kunder – för varenda en över hela Sverige, säger Hanna Myrling på Halebop i ett pressmeddelande.

För att kunna påbörja jakten aktiverar deltagarna platstjänst-funktionen på sina mobiler. Efter det är det fritt fram att gå ut och leta.

Idag, torsdag har Halebops påskhare lagt ut mer än 1000 bop-ägg över hela Sverige. Äggen som är fyllda med 5-50 gigabyte fylls på upphittarens abonnemang direkt på plats. Fyra ”bopäggsletare” kan även hitta ägg med så mycket som 100 gig.

Förutom Halebop har bland annat ICA valt att satsa på digitala kampanjer under påskhelgen. Deras mer stillasittande tävling ”Äggjakten” går ut på att hitta färgglada ägg i deras sociala medier-flöden, i syfte att locka fler till deras redaktionella plattformar.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Halebop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.