Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Guld i sociala medier för Aladdin

Publicerad: 10 November 2010, 07:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Aladdins kampanj ”Rädda julen” vann guld i morse i Bees Awards.


I natt korades vinnarna i Bees Awards i San Francisco, en ny internationell tävling i sociala medier.

Prime belönades med guld för Kraft Foods kampanj ”Rädda julen” i kategorin ”Best Use of Social Media Platform”, i konkurrens med bland annat Forsman & Bodenfors ”Ikea Showroom”. Ogilvy står bakom reklamkonceptet för Aladdin-kampanjen och Starcom för mediestrategi. Svenska Ikea var även nominerad i kategorin ”Client of the Year”.

Svenska Wenderfalck Kommunikation tog guld i kategorin ”Best Use of Media Press Room” för svenska Nokia. Kampanjen var den enda som tog sig genom nomineringsgallringen.

Bees Awards har startats för att uppmärksamma de bästa exemplen av sociala medier i praktiken och upphovsmännen och kvinnorna bakom.

Johan Ronnestam satt i juryn på 19 personer, som kom från 13 länder. Tävlingen fick in bidrag från 21 länder.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.