Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Group M uppges avråda från Twitter-annonsering

Publicerad: 15 november 2022, 07:24

Sedan Elon Musk tog över Twitter har IPG:s Mediabrands, Omnicom Media Group och nu Group M avrått sina kunder från annonsering.

Foto: Carina Johansen/NTB/TTGodofredo A. Vásquez/AP/TT

Först varnade IPG:s Mediabrands och Omnicom Media Group sina kunder för att annonsera på Twitter. Nu avråder även Group M från annonsering, enligt Digiday.

Ämnen i artikeln:

TwitterNyheter

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Efter att Elon Musk tog över Twitter har IPG:s Mediabrands och Omnicom Media Group gått ut och rekommenderat sina kunder att pausa all sin annonsering där.

Nu varnar även mediebyrå-jätten Group M, som är en del av WPP, kunderna för att annonsera på sociala medier-nätverket. Det rapporterar Digiday, som har tagit del av dokument.

Av dokumenten framkommer, enligt Digiday, att Group M ser med oro på det stora antalet chefer som antingen har tvingats bort eller själva har valt att lämna. Dessutom har Twitter i dag sämre förutsättningar att hålla sig till kommunikationsmyndigheten FCC:s riktlinjer. Utöver det konstateras även att ett stort antal fejkkonton numera har en blå verifieringssymbol.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev