Digitalt
Group M tar hjälp av Amanda AI
Publicerad: 20 december 2022, 06:41
Group M Nexus implementerar den svenska AI-lösningen Amanda AI. Enligt egen utsago är Group M först ut i svensk medieindustri.
Amanda AI är en helautomatiserad digital annonseringstjänst för att skapa, optimera och budgetallokera annonser på Google, Meta och Bing på över 60 språk. Lösningen ska nu användas som ett permanent verktyg av Group M Nexus sökspecialister. Detta efter ett pilotprojekt där Amanda AI använts för sju olika kunder.
– Vi strävar efter att vara före utvecklingen i vår mycket föränderliga bransch. Att kombinera AI med våra specialisters fingertoppskänsla och kundinsikter inom sökannonsering kommer prägla vårt arbete allt mer och strategisk expertis värderas högre bland sökspecialister, säger Anniken Haglund, head of platforms på Group M Nexus, i ett pressmeddelande.
Hon fortsätter:
– Därför känns det extra bra att stärka leveransen till våra byråers kunder med Amanda AI:s plattform i världsklass, samtidigt som vi skapar ett mervärde för vår personal. Att kunna skala upp de positiva resultat vi fått hittills till ännu fler kunder är väldigt spännande.