Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Greystripe till Sverige

Publicerad: 28 november 2011, 11:51
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Pricerunners ägare Valueclick tar mobila annonsnätverket Greystripe i Sverige


Ämnen i artikeln:

Pricerunner

Pricerunner-ägaren Valuecklick köpte Greystripe i april för 7O miljoner dollar. Bland annonsörerna i USA finns HP, Axe, Jeep och Burger King.

Nu startar nätverket i Sverige, i samarbete med Pricerunner.

– Vi kommer sälja annonsutrymme i sammanlagt 1 700 Iphone- och Android-appar, exempelvis Disney, EA, Techcrunch och Justin.tv, säger Stefan Ny, marknadsansvarig på Valueclick i Sverige, och fortsätter:

– Räckvidden från start är åtminstone 200 000 unika individer per dag.

Svenska appar ska läggas till i nätverket - först ut blir Pricerunner-appen.

– En stor fördel med Greystripe är att annonsören kan använda sin vanliga flash-banner som vi sedan komverterar om så att den funkar i mobilappen. Dessutom är nätverket av publishers helt öppet, så att annonsörerna vet var de hamnar, säger Stefan Ny.

Från start kommer Pricerunners befintliga säljare sälja utrymmet även i Greystripe-nätverket. Så småningon ska Greystripe dock få en egen säljarstab i Sverige, enligt Stefan Ny.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pricerunner

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.