torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Great Works peppar Crocker

Publicerad: 26 augusti 2010, 11:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

JC relanserar trotjänaren Crocker med pepp och en ny kollektion. Sandra Beijer en av bloggarna i den digitala kampanjen.


SA

Synnöve Almer


JC ska hotta upp sitt jeansmärke Crocker, som vänder sig till en ung publik. Lösningen är den nya, stilrena och färgglada kollektionen Crocker Pep som lanseras med en digital kampanj på temat pepp. Sandra Beijer, Michaela Forni, Johan Hurtig och åtta andra bloggare har fått svara på vad som peppar just dem. Deras berättelser har blivit filmer som visas på en pepp-sajt tillsammans med kollektionen.

–  Vi vill ingjuta pepp, energi och framåtanda i varumärket. Vi har låtit olika intressanta personer beskriva vad som gör dom peppade och filmat vår egna tolkning av svaret, säger Ted Persson, cd för JC på Great Works.

För ungefär ett år sedan fick Great Works uppdraget att se över JC:s varumärke och kommunikation tillsammans med klädkedjans inhousebyrå. Crocker-lanseringen är ännu ett steg på vägen mot en ny position hos unga.

– Jag hade en tajt relation med JC när jag var ung, men varumärket har hamnat i skymundan. Ompositioneringen handlar om att uppdatera JC:s produkter, butiker, varumärke och kommunikation för att göra det mer relevant för ung publik, säger Ted Persson.

Målet är att vara bäst på jeans och kläder som passar till jeans. Great Works har tillsammans med JC tagit fram en ny varumärkesstrategi, en ny digital strategi och plattform. JC lanserade tidigare också en ny konceptbutik på Drottninggatan.

Arbetsgrupp

Karl-Johan Bogefors (Creative Director, JC)

Helena Holmberg (projektledare, JC)

Martin Löfqvist (AD, Great Works)

Robin Olsson (design, Great Works)

Fredrik Karlsson (programmerare, Great Works) 

Jessica Thorelius (Account Director, Great Works)

Marielle Lundqvist (Account Manager, Great Works)

Malin Gabriella Nordin (scenograf, frilans) 

Erik Wåhlström (foto, Agent Bauer)

Haris Mlivic (B-foto, frilans) 

Petter Bergmar (retusch, Good Motion)

Erik Jansson (musik, frilans)  

och Jacob Åström (frilans)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev