Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

GP viker ned sig för kritiken

Publicerad: 14 September 2009, 12:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Sajten kommuniceras med hjälp av kritiska budskap från läsare.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat har Göteborgs-Posten redan kommunicerat sin nya sajt mot 9.000 kunder, genom en en länk till en film där marknads- och försäljningsdirektören Ricard Robbstål intervjuas agerar huvudroll.

I dag, måndag, är det läsarnas tur att uppmärksammas om omgörningen. Kampanjen fokuserar på kritik mot den nuvarande sajten som läsarna har lämnat under åren. Exempel på copy är ”Är inte gp.se rätt gammal och dammig?” och ”Allt är så ihopkladdat på gp.se”.

Därefter ska displayannonserna kompletteras med GP:s budskap, som ”Vi har fattat! 23/9 kommer nya gp.se” eller ”Okey då! 23/9 kommer nya gp.se”.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Forsman & Bodefors. Den rullar i lokaltrafiken, i den egna tidningen samt på webben, på Stampenägda sajterna Familjeliv, Bröllopstorget, Svenska Fans, Odla och Djungeltrumman.

– Med kampanjen vill vi visa att vi har lyssnat på våra besökare när vi utformat den nya sajten. Vi har verkligen försökt vara lyhörda och tagit till oss av både ris och ros, säger Ricard Robbstål, försäljnings- och marknadsdirektör på Göteborgs-Posten, i ett pressmeddelande.

Nya Gp.se blir toppnavigerad och har ny layout. Dessutom ska nu annonser kunna gå i alla tre spalter, istället för endast i en.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.