Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

GP och Sydsvenskan till Smartclip

Publicerad: 18 Juli 2011, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

Smartclip – som lanserades i Sverige för mindre än ett år sedan – expanderar och skriver avtal med Mktmedia och annonspaketet Hela Skåne.


Det var i höstas som Smartclip – som är ett annonsnätverk för webb-tv – startade upp sitt Sverigekontor.

Nu har alltså det digitala lokaltidningssamarbetet Mktmedia skrivit avtal med annonsplattformen.

Mktmedia har som uppdrag att hitta nya intäktskällor för mediebolagen under Stampen, MittMedia, Eskilstuna-Kuriren och Nya Lidköpings Tidning.

– Vi märker av en rätt så kraftfull ökning av webb-tv och vi märker också det att vi inte får del av de många stora kampanjerna som går. Vi är helt enkelt för små för att attrahera de stora aktörerna dem, säger Tomas Niklasson på Mktmedia och fortsätter:

– Då gör vi klokt i att tillsammans med Smartclip som har de här kundkontakterna jagar in de här intäkterna. Smartclip säljer det utrymmet som vi inte själva lyckas sälja.

Samtidigt har även annonspaketet Hela Skåne – vilket är regionens största annonspaket – skrivit avtal med Smartclip.

Hela Skåne samarbetar med samtliga prenumererade morgontidningar i Skåne.

Totalt sett gör detta att Smartclips annonser nu ses på bland annat Göteborgs-Posten, Sydsvenskan, Helsingsborgs Dagblad, VLT och Nerikes Allehanda.

Fler tidningar ska dock läggas till under hösten och på sikt kan smartclips räckvidd utökas med över 50 titlar från Mktmedia och Hela Skåne.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.