Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

GP och Mktmedia köper mobilbolag

Publicerad: 26 November 2012, 10:08
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:03

Göteborgs-Postens och Mktmedia köper mobila kupongtjänsten Sweet.


Ämnen i artikeln:

StampenGöteborgs-Posten

Det är mediebolagens gemenssamma gruppköpssajt Dealie som nu köper mobilbolaget Sweet Interactive av Bulldog Media Group.

Tidigare ägarna, Daniel Högström, Anders Lejonmåne och Henrik Nikkilä, under två år. kommer arbeta kvar inom bolaget de kommande två åren.

Sweet Interactive ligger bakom mobilappen Sweet, för rabattkuponger från annonsörer.

– Vi stärker vårt erbjudande ytterligare och nu får våra annonsörer ännu fler kanaler och kombinationer att välja på för att nå ut till sina kunder, säger Fredrik Dobber, försäljningsdirektör på GP och styrelseordförande för Dealie, i ett pressmeddelande.

Dealis finns i dag i Göteborg och Halmstad, medan Sweet även har annonsörer från Karlstad, Kungsbacka, Varberg och Falkenberg.

– Ambitionen är att både Dealie och Sweet skall rullas ut över hela landet genom att fler tidningsaktörer inom Mktmediasfären inkluderar kanalerna i sina annonserbjudanden, säger Hanna Konyi, vd på Mktmedia, i pressmeddelandet.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

StampenGöteborgs-Posten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.