Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

GP kör scrollsäker banner

Publicerad: 14 Mars 2011, 11:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Gp.se hakar på di.se och kör scrollsäkra toppbanners, det vill säga en banner som följer med även när besökaren scrollar nedåt på sajten.


Ämnen i artikeln:

DI.se

Idag är det premiär för det nya annonsformatet på gp.se. Redan i höstas inledde sajten en översyn av sina annonsformat, vilket har resulterat i färre men större format.

– Nu har vi tre större annonsformat. Annonsörerna vill kunna jobba med sitt varumärke, och reklambyråerna vill ha mer yta och tid på skärmen, säger Fredrik Dobber, annonschef på GP.

Först ut med den scrollsäkra annonsen är bland annat Volkswagen och SAS. Formatet återfinns både på sajtens etta och övriga startsidor.

Hur har läsarna reagerat?

– Vad jag vet blåser det ingen storm kring det här, men som alltid när man gör en förändring så kommer det in både positiva och negativa synpunkter. Vi hoppas att det ska falla i god jord hos både läsare och annonsörer.

Den scrollsäkra toppbannern kostar 99 000 kronor brutto per vecka. För det får annonsören cirka 1,1 miljoner sidvisningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DI.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.