Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Google utökar Adwords retargeting-funktioner

Publicerad: 14 december 2017, 09:03
Uppdaterad: 14 december 2017, 09:03

Google tillåter nu retargeting baserat på telefonnummer och adresser i Adwords-kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Google

Google bygger vidare på verktyget Adwords och utökar nu retargeting-funktionerna för plattformen. Nu tillåter de marknadsförare att använda telefonnummer och adresser för att nå ut till rätt personer, det skriver AdAge.

Sedan tidigare har Adwords-kampanjer endast tillåtit annonsörer att ladda upp anonymiserade e-postadresser.

Kevin Lee, medgrundare av den digitala fullservice-byrån Didit, menar att den nya funktionen mycket troligt kommer visa sig vara ett mer effektivt sätt för annonsörerna att nå ut på. Han hänvisar till att telefonnummer och adresser ofta är mer pålitliga än e-postadresser.

– Den här nya funktionen möjliggör en högre matchningsfrekvens för publiken, särskilt för marknadsförare som varken har e-postadresser för hela kundbasen eller de e-postadresser som marknadsföraren har, som kan vara andra än de adresser som Google har för individen, säger han till AdAge. 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.