Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Google utökar Adwords retargeting-funktioner

Google tillåter nu retargeting baserat på telefonnummer och adresser i Adwords-kampanjer.

Google bygger vidare på verktyget Adwords och utökar nu retargeting-funktionerna för plattformen. Nu tillåter de marknadsförare att använda telefonnummer och adresser för att nå ut till rätt personer, det skriver AdAge.

Sedan tidigare har Adwords-kampanjer endast tillåtit annonsörer att ladda upp anonymiserade e-postadresser.

Kevin Lee, medgrundare av den digitala fullservice-byrån Didit, menar att den nya funktionen mycket troligt kommer visa sig vara ett mer effektivt sätt för annonsörerna att nå ut på. Han hänvisar till att telefonnummer och adresser ofta är mer pålitliga än e-postadresser.

– Den här nya funktionen möjliggör en högre matchningsfrekvens för publiken, särskilt för marknadsförare som varken har e-postadresser för hela kundbasen eller de e-postadresser som marknadsföraren har, som kan vara andra än de adresser som Google har för individen, säger han till AdAge. 

Publicerad 2017-12-14 09.03Uppdaterad 2017-12-14 09.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: