Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Google Sveriges analyschef till Curamando

Publicerad: 12 Juni 2017, 13:14
Uppdaterad: 12 Juni 2017, 13:16

Bild 1/3  Jonas Wallentin.

Jonas Wallentin från Google, Johan Englund från Lekmer och Björn Alberts från Shipwallet stärker Curamandos konsulterbjudande.


Ämnen i artikeln:

GoogleCuramando

Curamando är management-konsulter inom digital transformation, marknadsföring och affärsutveckling.

Företaget, som grundades 2012 idag har 50 anställda, växer nu med ny digital kompetens.

Till rollen som enterprise expert har Curamando rekryterat Jonas Wallentin, som närmast kommer från Google där han varit sedan 2005, de senaste sju åren som chefsanalytiker för Google Sverige.

Möjligheterna till insikter genuint grundade i relevant information är nu större än någonsin tidigare. Mycket tack vare att Google och andra aktörer skapat lättillgängliga men mycket kompetenta verktyg för detta. Emellertid är det fortfarande för många företag som inte nyttjar möjligheterna och därmed tappar marknadsandelar. Det vill jag i praktiken vara med att förändra. Med Curamandos unika spetskompetens och position på marknaden kan jag göra det, säger han i ett pressmeddelande.

Johan Englund värvas som senior manager på Curamando och kommer närmast från rollen som CMO på Lekmer, som han var med och grundade för 10 år sedan.

Dessutom blir Björn Alberts Partner på Curamando. Han kommer närmast från Shipwallet, som han var med och grundade, och var dess för innan CMO på Volvo Ocean Race.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GoogleCuramando

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.