Digitalt
Google stänger dörren för tredjepartsmätningar av appkonvertering
Publicerad: 30 januari 2020, 09:30
Bild 1/2 Google försvårar för annonsörer som vill kontrollera appkonvertering.
Foto: Montage: Getty Images/Wikimedia Commons
Googles senaste regeländring öppnar dörren för mindre annonsörer men drämmer den i ansiktet på de som vill koppla på tredjepartssystem. ”De mer sofistikerade annonsörerna som förlitat sig på tredjepartsmätningar står som förlorare”, säger Oscar Larsson, på Group M.
Med start i januari kommer Google att genomföra förändringar som gör det svårare för marknadsförare att mäta och kontrollera appkonvertering.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.