Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Google stänger dörren för tredjepartsmätningar av appkonvertering

Publicerad: 30 Januari 2020, 09:30

Bild 1/2  Google försvårar för annonsörer som vill kontrollera appkonvertering.

Foto: Montage: Getty Images/Wikimedia Commons

Googles senaste regeländring öppnar dörren för mindre annonsörer men drämmer den i ansiktet på de som vill koppla på tredjepartssystem. ”De mer sofistikerade annonsörerna som förlitat sig på tredjepartsmätningar står som förlorare”, säger Oscar Larsson, på Group M.


Ämnen i artikeln:

AndroidScreamGroup MGoogleAppleCookies

Med start i januari kommer Google att genomföra förändringar som gör det svårare för marknadsförare att mäta och kontrollera appkonvertering. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.