Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Google pausar Adobes DSP

Publicerad: 22 Augusti 2019, 06:05

Efter skadliga annonser stoppar Google DSP:en tillfälligt i Europa.


Ämnen i artikeln:

AdobeGoogle

Google har blockerat Adobes DSP från sin annonsplattform, skriver Adweek. Anledningen är att Google oroas över att DSP:en varit inblandad i en attack av dåliga och skadliga annonser.

Konkret innebär det att medieköpare baserade i Europa inte längre kan använda Adobes DSP för att köpa annonser via Google Ad Manager, som även kallas AdX. 

I ett mejl till Adweek bekräftar Adobe att Adobes DSP blivit ”tillfälligt pausad” från Googles annonsplattform och att företaget arbetar tillsammans med Google för att se till att skadliga annonser inte blir ett problem framöver. 

Enligt Googles regler stängs alla köpare som spridit skadliga annonser av från plattformen i minst tre månader. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AdobeGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.