lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Google: ”Folk ska inte behöva bli spårade för att få relevanta annonser”

Publicerad: 7 september 2023, 16:00

Hanne Tuomisto-Inch, chef för Privacy & Chrome Partnerships i Europa och Mellanöstern och Afrika, bekräftar att Google nu ska fasa ut tredjepartkakor.

Foto: Google + Pixabay

Efter ett år av förseningar är Google redo att fasa ut tredjepartskakor. Nu berättar Google-chefen Hanne Tuomisto-Inch om hur Privacy Sandbox ska skydda individer och underlätta för annonsörer.

Ämnen i artikeln:

GoogleReklam

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Sedan 2019 har Google arbetat på att lösa integritetsproblemet med tredjepartskakor. Verktyget, det så kallade Privacy Sandbox, skulle ha släppts redan förra året men har skjutits upp två gånger. I

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev