Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

God El tar hjälp av studenter

Publicerad: 7 Mars 2013, 11:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:53

Elbolaget God El tar hjälp av studenterna på Hyper Island för sin marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Hyper IslandGod El

God El är ett elbolag som ingår i stiftelsen Goodcause, vars vinst skänks till välgörenhet. Det medför att väldigt lite pengar kan läggas på marknadsföring.

Det löser God El nu genom att inleda ett pro bono-samarbete med yrkeshögskolan Hyper Island.

– Vi har varit en ”learning partner” till dem under våren, och vi har tillsammans drivit ett jätteroligt projekt, säger Emmy Tollin, informationsansvarig på God El.

En grupp av studenter från olika delar av världen som går "Interactive art director"-programmet har valts ut för samarbetet med God El.

Studenterna på Hyper Island får som en del av sin utbildning göra projekt för God El, och förhoppningen är att de ska kunna genomföras på riktigt.

Exempelvis har en projektidé tagits fram för att förbättra kommunikationen kring God Els mobilapplikation.

– Idéerna har varit väldigt bra, och de har vidareutvecklat konceptet för vår app som heter ”Godkort” som vi lanserat en betaversion för under våren. Studenterna har lagt på ett socialt lager till den med bättre återkoppling till användarna.

Emmy Tollin berättar även att det finns en idé som är särskilt intressant, men som hon i dagsläget inte kan berätta mer om.

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

Hyper IslandGod El

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.