Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

GM i global mediebyråpitch

Publicerad: 24 Augusti 2011, 06:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

General Motors mångmiljardkonto för medieköp är ute på marknaden. Bolaget ser över sina globala medieköp och bjuder in till pitch.


Ämnen i artikeln:

StarcomCarat

General Motors vill öka effektiviteten i planering och köp av mediekanaler. Bolaget har bjudit in flera globala mediebolag i en pitch som omfattar allt från print och tv till sök och sociala medier, skriver Advertising Age.

General Motors köpte medier för över 20 miljarder kronor globalt under 2009. Bolaget samarbetar i dag med över 20 olika mediebyråer, bland annat Starcom i USA och Carat i Europa.

Stora delar av Sydamerika, Kina och Indien ingår inte i pitchen. Inte heller det kreativa uppdraget.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

StarcomCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.