Digitalt presenteras av:

Glossybox först ut på Snapchats annonsplattform

Snapchat-kampanjen "Det får duga" finns tillgänglig i 24 timmar i hela Sverige.

Som Dagens Media tidigare berättat om så öppnas Snapchats annonsplattform upp för svenska företag under första kvartalet. Glossybox är först ut i Norden med att göra geofilter-kampanj med Snapchat.

Geofilter för annonsörer i Snapchat har sedan en tid tillbaka funnits på bland annat den amerikanska marknaden.

Nu rullas möjligheten ut för annonsörer även i Norden och Glossybox är först ut att göra en geofilter-kampanj tillsammans med Snapchat.

I samband med Alla hjärtans dag och företagets box "The love box" lanseras kampanjen "Det får duga".

Filtret kommer vara tillgängligt i hela Sverige under 24 timmar (se exempel ovan).

– Vi har velat bygga en kampanj för alla – den passar dig som är på dejt, som sitter hemma och myser med en kopp te eller är ute med vännerna samtidigt som den passar alldeles ypperligt för en selfie. Kampanjens budskap är också helt fantastiskt på Snapchat då vi kan nå ut med vårt budskap om att sprida kärlek digitalt på ett väldigt personligt sätt , säger Victoria Senkpiel, vd på Glossybox, i ett pressmeddelande.

Snapchats olika funktioner för annonsörer är eftertraktat när det kommer till att nå en yngre målgrupp som annars är svår att engagera.

– För oss är Snapchat en självklar kanal då vi vet att användandet i vår målgrupp är högt och med rätt budskap kommer Snapchat vara en kanal som går att vara väldigt kreativ i. Det känns otroligt spännande att Glossybox är först ut med detta i Norden.

Geofilter är filter som endast är tillgängliga när du är på en viss plats eller ort.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-02-14 07.56Uppdaterad 2017-02-14 08.04

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: