Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Globalt Google-uppdrag till Jung von Matt

Publicerad: 17 Februari 2011, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Mini-kampanjen ”Getaway Stockholm” öppnade Googles ögon för svenska reklambyrån Jung von Matt. Nu jobbar byrån med sitt första globala uppdrag för sökjätten.


Samma arbetsgrupp som gjorde Mini Getaway ska nu marknadsföra Googles mobila tjänster globalt.

– Det här är en fjäder i hatten för oss. Google gör mycket marknadsföring själva, det hör inte till vanligheterna att de tar in externa kreativa partners. Vad jag vet är vi den första svenska reklambyrån som jobbar med dem, säger Jan Casserlöv, projekt­ledare på Jung von Matt.

Det första projektet har just lanserats – Googles mobila app för mobil­mässan Mobile World Congress som pågår denna vecka i Barcelona. Appen "Heat" är en  heatmap som visar vilka platser som är populärast på och omkring mäss­området.

– Vi har redan slagit Googles målsättningar med råge för mässan, säger Jan Casserlöv.

Läs mer om uppdraget och appen i DM Plus.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.