Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Gissa och vinn innehållet

Publicerad: 11 November 2010, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

I morse ställde Eniro en stor gul låda på Sergels Torg i Stockholm. Den som listar ut vad som finns i lådan, vinner innehållet. "En pedagogisk lek", säger marknadschefen Jonas Dahlquist.


Gissningarna pågår för fullt på kampanjsajten eniro.se/boxen. På sajten kan man se de vanligaste gissningarna. Ipad, Iphone 4 och bil toppar listan just nu.

Efterhand kommer Eniro pytsa ut ledtrådar om innehållet via Spotify, kampanjsajten och på Eniros Facebookgrupp.

Alla gissningar visas i realtid på boxen och på kampanjsajten.

– Kampanjen är en pedagogisk lek för att lära användarna att ändra sitt sökbeteende på Eniro, säger marknadschefen Jonas Dahlquist.

För några veckor sedan lanserades nya Eniro.se. Man har bland annat lanserat produktsök för att komma bort från katalogkänslan med sökningar i kategorier. Nu leder alla produktsökningar direkt till en lista med köpställen.

De som gissar på en tjänst eller produkt i Eniros tävling får en resultatlista över var de kan köpa den.

Kampanjen, som har tagits tillsammans med DDB Stockholm och Mec, pågår till och med tisdag.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.