Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Gissa Eric Saades billåtar

Publicerad: 15 Mars 2012, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Opel väljer Spotify som huvudkanal för att föryngra sitt varumärke tillsammans med schlagerstjärnan Eric Saade.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsOpelSpotifyCarat

Kampanjen "Soundtrack of my drive", som börjar i dag, utgörs av en tävling om Eric Saades favoritlåtar när han kör bil. Både ljud och displayannonser ingår i kampanjen.

Utifrån en Spotify-spellista på tio låtar ska deltagarna gissa på vilka tre låtar Eric Saade helst lyssnar på i bilen. Priset är konserbiljetter och backstage-pass.

Spotify blir huvudkanal för att lansera samarbetet med Eric Saade, säger Pia Brunn, kommunikationsansvarig på Opel, i ett pressmeddelande:

– Kampanjen är en del av flera aktiviteter för att föryngra Opel som varumärke och Spotify förstärker detta.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med mediebyrån Carat, reklambyrån Scholz & Friends och produktionsbolaget SP Production.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.