Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Gigger Group köper influencernätverket Cube

Publicerad: 27 september 2021, 07:08

Olof Lindblom, vd på Cube.

Foto: Janne Næss

Det börsnoterade bolaget Gigger Group planerar att förvärva influencernätverket Cube.


Ämnen i artikeln:

CubeInfluencer marketing

Målet är att ha en affär på plats innan utgången av november i år. Syftet med köpet är att förstärka Gigger Groups affär inom influencer marketing. Dessutom ska Cube komplettera Giggers tidigare köp av influencer marketing-plattformen Collabs.

– Vi är väldigt glada över att kunna ta nästa steg på den här resan tillsammans med Gigger Group. Vi hamnar i ett nytt sammanhang där vi får mer muskler för att kunna fortsätta vår tillväxt i både Norden och Europa samt marknadens bästa SaaS plattform som verktyg, vilket är exakt det vi letat efter, säger Olof Lindblom, grundare och vd på Cube, i ett pressmeddelande

– Vi ser fram emot att hitta synergier med övriga bolag i gruppen och kunna bidra till den övergripande visionen med vår kunskap och erfarenhet. I steg ett ska vi tillsammans med gänget på Collabs skapa marknadens bästa erbjudande inom influencer marketing.

LÄS ÄVEN:
Här är influencernätverken som kämpar med lönsamheten
Så optimerar influencernätverken lönsamheten 

 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CubeInfluencer marketing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.