Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"GDPR är största händelsen i branschen"

Anders Nylander, vd på Schibsted sales & inventory och Anna Hjalmarsson, vd på mediebyrån Zenith, ser tillbaka på medieåret 2018.


Publicerad: 24 December 2018, 07:00

Ämnen i artikeln:

ZenithSchibstedGDPR

Anders Nylander, vd på Schibsted sales & inventory

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018? 

– GDPR:s inträde på marknaden.

Vad är ditt personliga nyårslöfte? 

– Att säga ja oftare och få andra att bli bättre. 

Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år? 

– Osäkerheten i ekonomin samt en rad "digitala riots", det vill säga den yngre generationen lämnar helt vissa företag eller varumärken på grund av oetiskt beteende eller icke hållbart miljöarbete. 

 

Anna Hjalmarsson, vd på mediebyrån Zenith

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?  

– Det är ju onekligen svårt att inte tänka på GDPR. Tycker att den låtlistan på Spotify som gjordes kring saken fick för lite uppmärksamhet, folkhumor är underskattat. Facebooks data protection-problematik är också en stor sak.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?  

– Att reducera tid framför diverse skärmar och vara nära havet mer.

Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år? 

– E-privacy, lågkonjunktur, Amazon och hur e-handeln måste bli mer lönsam är några ämnen vi kommer läsa en hel del om.

Ämnen i artikeln:

ZenithSchibstedGDPR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.