Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Gamingprofil blir Fords nya ambassadör

Publicerad: 27 Juni 2016, 08:27
Uppdaterad: 27 Juni 2016, 08:34

Youtubeprofilen Tejbz blir ambassadör i Fords nya varumärkessatsning.


Ämnen i artikeln:

YoutubeFord

Ford har inlett ett samarbete med Tobias ”Tejbz” Öjerfalk, en av Sveriges största Youtubeprofiler inom gaming, där Tejbz ska bli en av bilmärkets svenska ambassadörer i företagets nya varumärkessatsning.

Tejbz kommer under sommaren att köra en Ford Mustang och kommunicera med sina följare, som är en målgrupp som Ford vill nå.

Idag har gamingprofilen Tejbz en stor skara av följare, primärt på Youtube där runt 550 000 personer prenumererar på hans kanal. Han har dessutom drygt 53 000 följare på Instagram och 114 000 på Twitter, samt drygt 131 000 följare på Twitch.tv, vilket kan liknas vid ett Youtube för inbitna tv-spelare.

– Det ska bli skitkul att samarbeta med Ford, och jag har länge drömt om att få köra Ford Mustang så det känns kanon. Mina följare är också vana vid att jag gör lite andra grejer än spel, och jag tror att det kan bli riktigt spännande innehåll givet att det är en grym bil och en rolig årstid att köra den i, säger Tejbz i ett pressmeddelande.

Samarbetet med Tejbz är ett första steg i Fords plan att via ambassadörer nå ut till målgrupper som företaget tidigare inte har kommunicerat med. Under hösten kommer Ford att inleda samarbeten med ytterligare några personer, som alla representerar olika fenomen i samhället.   

Tejbz ingår i TV4-Gruppens talangnätverk ENT.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeFord

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.