Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Fyrdubblad vinst för Ottoboni

Webb -och kommunikationsbyrån Ottoboni rapporterar rejäl tillväxt och ökad vinst i senaste bokslutet.

Synnöve Almer


Publicerad: 16 September 2010, 10:31
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:38

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

– Det känns kul att året har varit så framgångsrikt. Vår position är att vara starka inom strategisk digital kompetens och det har väckt intresse hos kunderna, säger Daniel Bernehjält, vd för Ottoboni.

Från juli 2009 till juni 2010 omsatte webbyrån 39 miljoner kronor. Det var en ökning med nära 35 procent. Rörelseresultatet mer än fyrdubblades från dryga 1,2 miljoner kronor till 5,3 miljoner kronor.

Bland årets nya kunder finns bland annat Åhléns, Folkuniversitetet och Absolut Vodka.

Under räkenskapsåret växte byrån från 40 till 60 anställda.

– Vi gjorde ett ganska bra resultat även året innan, men väntade med att anställa och arbetade istället mycket med frilansare. Nu har vi rekryterat upp och kommit ikapp, säger Daniel Bernehjält.

Om två veckor öppnar Ottoboni ett kontor i Göteborg. Jörgen Fredman och Aja Belin från ASR Reklambyrå ska driva kontoret, som vd och projektledare. Målet är att vara 15 man i slutet av året. Än så länge har kontoret omkring fem kunder.

– Vi har fått en massa förfrågningar från både befintliga och nya kunder så vi slår upp portarna den 1 oktober, säger Daniel Bernehjält.

Vad tror du om nästa årsresultat?

– Ekonomiskt ser det väldigt positivt ut. Vi kommer att göra en ännu större ökning. Vi planerar att omsätta omkring 50 miljoner kronor i Stockholm och runt 8 miljoner kronor i Göteborg.

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.