Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Fyllefilter på Facebook

Publicerad: 2 November 2010, 10:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

IQ och Deportivo inför fyllefilter för Facebook och Twitter genom ett digitalt fylletest.


Ämnen i artikeln:

TwitterFacebookDeportivoIQ

Fyllefilter.se testas användarnas nykterhet med reaktions- och motoriktester som avgör om han eller hon är tillräckligt nykter för att statusuppdatera.

Om testet godkänns kompletteras statusuppdateringen med etiketten ”Detta inlägg är fyllefiltrerat”.

För den som inte klarar testet kompletteras statusuppdateringen med en text om att inlägget inte gått igenom filtret och därför bör tas med en nypa salt.

Tjänsten är framtagen av Deportivo som även låg bakom IQ:s kaloriprofil, där Facebook-användarna kan räkna ut hur mycket motion de behöver för att bränna kalorierna efter sitt alkoholintag.

– IQ vill kommunicera mot ungdomar och det fungerar bäst utan pekpinnar och gärna i digitala medier. För oss på Deportivo är det roligt att få jobba med IQ som är modiga och vågar ta lite risker i sin kommunikation, säger Mats Mehlberg, projektledare på Deportivo.

Systembolagets dotterbolag IQ arbetar med att få unga att ha ett smart förhållningssätt till alkohol.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp: DeportivoAnders Hallén, CDStefan Ronge, Mats Mehlberg, projektledareDiana Backelin, produktionsledareTomas Måsviken, ADIQAnn-Therése Enarsson, VD IQChristina Luttropp Voquer, marknadschef IQTeknogradFredrik Davidsson, teknik, backendKollegornaTobias Sjösten, teknik, spelutveckling

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TwitterFacebookDeportivoIQ

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.