Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Friends vädjan till Zuckerberg

Publicerad: 11 Oktober 2012, 13:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Facebook stoppade Friends mobbningsstimulator. Nu vänder sig organisationen till högsta ort för att få dem att ändra sig.


Ämnen i artikeln:

FacebookFriends

Anledningen till att Facebook stoppar Friends-kampanjen är att den är för lik en riktig Facebooksida.

I ett öppet brev till Mark Zuckerberg försöker Friends nu få Facebook-vd:n att engagera sig i kampanjen.

I brevet, som publicerats på Friends.se, frågar organisationen varför kampanjen stoppats.

Det är Facebook i Dublin som reagerat mot kampanjen, trots att den enligt Friends var godkänd i förväg. Nu väntar Friends på ett beslut från Dublin om kampanjens framtid.

Här är brevet i sin helhet:

Open letter to Mark Zuckerberg

Dear Mark,

Friends is a Swedish anti-bullying organisation who's vision is to see all young children and adolescents grow up in a safe and secure society where all are treated equally. Yesterday we launched our latest initiative against cyber-bullying: The Bullying Simulator. The campaign, which is based on a Facebook application has been widely used and shared, discussed heavily within social media: in both individual blogs and media articles covering its usage and launch.

During Wednesday evening, just 12 hours after the launch, The Bullying Simulator was closed down by Facebook Headquarters without any notice. 

Every day thousands and thousands of children and young people are affected by cyberbullying. We aim to get adults, parents and other children to understand the impact of bullying and help to stamp it out once and for all.

Now Facebook is stopping this incredibly important initiative. Why?

Sincerely,Swedish anti bullying organisation, Friends

Read more about the Swedish anti bullying organisation: http://www.friends.se/friends/in-english

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

FacebookFriends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.