Frida Boisen går till Dagens Industri

Frida Boisen ska tillsammans med DI:s redaktion stärka varumärket genom att arbeta fram en tydligare sociala medier-strategi för tidningen.

Den sista april lämnar Frida Boisen rollen som chefredaktör på GT för att arbeta med Bonniers nya sociala medier-strategi. Det första uppdraget för Frida Boisen blir att arbeta med Dagens Industri.

– Det ska bli fantastiskt roligt och jag har några idéer. Det finns mycket att arbeta med på DI. Allt från affärsjournalistik och opinionsjournalistik till starka premiumprodukter inom DI:s konferensdel. Där kan man göra en mängd olika saker, säger Frida Boisen till Dagens Media.

Uppdraget börjar redan i maj. Exakt vad som kommer att förändras inom Dagens Industris sociala medier-strategi vill Frida Boisen inte svara på.

– Det är lite tidigt att säga, men jag är övertygad om att det kommer att märkas. Vi kommer att göra jättemycket för DI:s varumärke där det finns väldigt mycket potential. Jag ser fram emot att få sjösätta det här med resten av redaktionen, säger Frida Boisen till Dagens Media och fortsätter:

– Det blir verkligen att gå från den ena redaktionen till den andra, så det blir varken rast eller ro utan det är hundra procent framåt. Det ska bli enormt kul att sätta sig in i en ny värld och jag känner en del duktiga kollegor på Dagens Industri.

Blir det några kampanjer för Dagens Industri?

– Det är inte uteslutet, men det är ingenting jag kan säga nu. Det är något DI:s chefredaktör Peter Fellman får svara på först och främst.

LÄS OCKSÅ:

Publicerad 2015-04-23 13.31Uppdaterad 2015-12-06 12.03

Ämnen i artikeln: