Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Från fickformat till storbild

Publicerad: 7 Augusti 2013, 08:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Mobil-tv-bolaget Pocket Entertainment har ingått samarbete med utomhusbolaget Adcitymedia och kommer att visa sina serier på utomhustavlor.


Ämnen i artikeln:

AdcitymediaPocket Entertainment

Genom ett nytt samarbete med utomhusbolaget Adcitymedia testar Pocket Entertainment ett nytt grepp och visar sina kortserier på stora medietavlor.

Adcitymedia har under sex års tid drivit en egen tv-kanal som visar redaktionellt innehåll och reklam på skärmar i café och krogmiljöer samt på stora utomhusskärmar. Det är här som Pocket Entertainments kortserier kommer att visas.

– Det känns fantastiskt roligt att vi får möjlighet att visa Pocket Entertainments högkvalitativa innehåll på våra skärmar. För oss är det som unikt intressant, och detta är något som man förknippar med Pocket Entertainments produktioner – utöver att de håller en mycket hög kvalitét, säger en av grundarna Danniel Bolander i ett pressmeddelande.

Exempel på serier som kommer att visas på skärmarna är "Rebecca Stella", "Blå Linjen" och "El Taco Truck".

– För oss är det viktigt att vi här visar de produktioner som passar just den här målgruppen. Allt vi gör är nytänkande, och i framkant – och passar därmed utmärkt att visa i de här miljöerna. Det är dessutom en intressant marknadsföringskanal för oss att visa vårt varumärke i, säger Pocket Entertainments marknadschef Jenny Grewdahl i pressmeddelandet.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.