Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Facebook drömmer om att bygga ett nytt internet i 3D – men har många hinder på vägen att överstiga. Bland annat en konkurrent att räkna med i Tiktok. Karin Olsson, Karin Winther, Simon Lindgren och Deeped Niclas Strandh reder ut de sociala plattformarnas framtidsutsikter.

Montage: Olle Sporrong/ Andreas Elgstrand/ Elin Berge

Framtiden för sociala medier – Metaverse och fragmentering?

Det blir spännande att se om Facebook lyckas med sina bankplaner och en shopping som lyfter, menar Sociala medier-experten Deeped Niclas Strand. Tillsammans med Kulturchefen Karin Olsson, sociala strategen Karin Winther samt digitala sociologen Simon Lindgren siar han om Metaverse, splittring och videobonanza på de sociala plattformarna.

Publicerad: 18 oktober 2021, 07:53

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Det var på vårkanten 2007 som svenska folket på riktigt klev in i Facebooks digitala värld. Året efter var ”Facebook” det sökord som efter” Iphone” ökade mest på Google.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TiktokFacebookTwitterCambridge AnalyticaKarin OlssonTema: sociala medierDigitala temaveckor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev