Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Frälsningsarmén låter sajten dö och återuppstå

Publicerad: 17 April 2014, 05:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Inför påskhelgen låter Frälsningsarmén sin sajt dö på Långfredagen för att sedan återuppstå på Påskdagen.


Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

Frälsningsarmén har tagit hjälp av Softronic, vars uppdrag har varit att ta fram en ny sajt åt det kristna trossamfundet.

Målet med en ny sajt är att stärka kännedomen om Frälsningsarméns kärnverksamhet.

Den nuvarande sajten har funnits i åtta år.

– Vi vill nå och attrahera fler människor i 20-30-årsåldern och då såg vi ett behov av att anpassa vår hemsida så att den blir mer tillgänglig. Nu får vi en responsiv sajt som är mer anpassad efter dagens krav, säger Bert Åberg, kommunikationschef på Frälsningsarmén, till Dagens Media.

Softronic har bland annat hjälpt Frälsningsarmén med analys, uppföljning, optimering av effektmål, samt implementering av den tekniska lösningen. Bland annat ska Frälsningsarméns lokala sajter kopplas till den centrala sajten.

På Långfredagen ersätts Frälsningsarméns nuvarande sajt med en hänvisning till samfundets Facebook-sida och med ett budskap om att sajten kommer att återuppstå på Påskdagen.

Vad är tanken med det?

– Påsken är ju den största kristna högtiden eftersom det var då Jesus dog och återuppstod. Vi vill använda den dramaturgin för att påminna om att påsken är just den största högtiden.

Ica tvingades dra tillbaka sin reklamfilm för att den upprörde kristna – är det något ni oroar er för?

– Det är klart att det kommer att finnas människor som blir upprörda av att vi använder den här dramaturgin. Men vi varken förlöjligar eller förringar något, utan lyfter fram det centrala i kristen tro.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Frälsningsarmén

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev