Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Försvaret köper motorsport hos Expressen

Publicerad: 8 Januari 2015, 09:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:17

"Motorklubben" är Expressens senaste annonsfinansierade program – betalt av Försvarsmakten.


Expressen TV lanserade under 2014 annonsfinansierade format som ”Hej Bebis” och ”Get started”.

I samarbete med Försvarsmakten släpper tidningen nu en serie om motorsport.

"Motorklubben" kommer att ledas av Jessica Folcker och Ramona Karlsson.

- Tillsammans med Försvarsmakten lyfter vi i fyra episoder motorsportsrelaterade ämnen som STCC, rally, speedway och

Dakarrallyt, säger Elsa Falk, chef för TV på Expressen i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Under hösten har vi haft några lyckade programsatsningar

kring områdena hälsa och bebisar, det känns kul att nu komplettera

dessa något mjukare ämnen med en tuffare programserie riktad till den

motorintresserade.

Robert Forss, marknadschef på Försvarsmakten:

– Det är en del i det som vi kallar Försvarsmaktens elitsatsning, vi har ju Thomas Berglund vid Livgardet som just nu genomför Dakarrallyt. 

– Vi ville testa motorsport, sen följer vi upp med en satsning på multisport, som kanske egenligen ligger närmare vår ordinarie verksamhet.

I "Motorklubben" får tittarna följa olika former av motorsport, men också se hur Försvarsmaktens förband förbereder sig vid större insater.

– Till exempel får man se hur vi förbereder oss inför en resa till Mali, säger Robert Forss.

Vad får ni betala för de fyra avsnitten?

– Vill inte gå in på det, det är en helhet där vi också kompletterar med bland annat en podcas med Calle Schulman.

Programmet har premiär den 9 januari, mediebyrå är PHD och programmet

produceras av Hard Hat Media.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.