Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Första webbsiffrorna från Sifo RM

Publicerad: 19 November 2010, 12:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:31

TNS Sifo inkluderar nu för första gången internet i sin statistik över medieinvesteringarna, trots att flera stora sajter fortfarande inte är med.


Ämnen i artikeln:

TNS SifoSifo Reklammätningar

Från och med den här veckan inkluderas medieköpen på webben när Sifo redovisar sina reklammätningar.

Redovisningen av internetmätningarna har dragit ut på tiden, eftersom inte tillräckligt många av de största sajterna har valt att gå med. Fortfarande saknas några stora aktörer, bland annat MSN, dn.se och di.se, men uppenbarligen är nu tillräckligt många sajter med för att Sifo ska släppa siffrorna.

– Mörkertalet är större än för andra medier vi mäter, men nu släpper vi siffrorna och hoppas det leder till att fler sajter tar tag i saken och går med, säger Lars Näsström på Sifo Reklammätningar.

90 medier är med från start, däribland Aftonbladet, Expressen och E24. Bruttoinvesteringarna på sajterna som är med uppgick till drygt 207 miljoner kronor i oktober.

Bland de största reklamköparna finns Lendo, Bet365 och SF.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.