Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Forsman & Bodenfors väcker skidåkare i ottan

Publicerad: 21 januari 2014, 08:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Forsman & Bodenfors utvecklar app för Helly Hansen för att dra trafik till nya skidkollektionen.


Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

En app som väcker dig om det snöat på morgonen så att du inte ska missa den första pudersnön. Det är idén bakom Forsman & Bodenfors app "First Track" för Helly Hansen.

– Den har egentligen två syften, den ska driva trafik till deras vinterkollektion som är ute nu, sen är det också ett sätt att vårda och bygga varumärke i digitala medier, säger Karl Risenfors, art director på Forsman & Bodenfors till Dagens Media.

– Det är ett verktyg som är väldigt rakt på. Helly Hansen brinner för utomhusaktiviteter och skidåkning, så det blir ett verktyg för de som vill upp tidigt och ut i backen.

Appen finns både för android och iphone och är ett av de första aktiveringarna Forsman & Bodenfors gör för Helly Hansen.

– Vi har en massa kul grejer på gång, säger Karl Risenfors.

Arbetsgrupp

Art Director: Karl Risenfors

Copywriter: Rikke Jacobsen

Account Supervisor: Hans Andersson, Katarina Klofsten

Account Manager: Anneli Kjellander, Jenny Edvardsson

Designer: Christoffer Persson, Christopher Ek

Agency Producer: Stefan Thomson

Production Company: Mad In Sweden

Post Production: Pontus Danielsson

Music: Karl Risenfors

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev