Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Förlust för mediegranskare

Publicerad: 28 December 2010, 08:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Sajten second-opinion.se gick med förlust även sitt andra verksamhetsår.


Second Opinions intäkter uppgick till 1,5 miljoner kronor mellan april 2009 och maj 2010, enligt dagensopinion.se.

Det är en kraftig ökning från tidigare bokslutsperiod, då siffran var 333 000, men samtidigt går sajten fortfarande back.

Rörelseresultatet blev -312 000, upp från -710 000 föregående period. Totalt har ägarna gått in med 1 miljon kronor i bolaget.

Second-opinion.se erbjuder företag och privatpersoner att korrigera eller komma med genmälen på artiklar som publicerats i andra medier. Dessutom kan företag och organisationer beställa granskningar och reportage av sajtens medarbetare.

Sajten startades av Springtime-grundaren Mats Olin, journalisten Maria Bjaring och Martin Gerentz, tidigare chefredaktör, vd och medgrundare av nyhetsbyrån Direkt. Bolaget hade i snitt tre anställda under perioden.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.