Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Forefront lanserar SEM-byrå

Publicerad: 13 december 2012, 11:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Mediebyrån Forefront startar upp byrån Better Search med fokus på sökmotormarknadsföring.


Den uppsalabaserade mediebyrån Forefront är en fullservicebyrå inom digital marknadsföring som nu startar upp en ny SEM-byrå med inriktning mot storkundssegmentet.

– Vår kompetens ligger inom de digitala medierna. Vi har tidigare haft samarbeten som har skött våra kunders sökmotormarknadsföring, som ibland har fungerat bra och ibland mindre bra. Vi har nu beslutat att sköta detta inhouse och bryter därför alla partnersamarbeten, säger Marcus Jildecrona, vd på Forefront.

Den nya byrån Better Search blir ett skilt bolag som ingår i koncernen. Byråchef blir Emil Paulsson, dessutom har två projektansvariga anställts och ytterligare två ska anställas inom kort.

– Genom att sköta detta själva kan vi lättare följa upp och ge våra kunder bättre leveranser med bättre kvalité.

Byrån kommer att vara igång i januari och under 2013 är målsättningen att serva 300 kunder. Redan i dag lanseras den nya hemsidan.

– Allt är riggat och klart. Våra kunder har varit väldigt positiva. Nu kommer vi att kunna kontrollera affären själva och sköta allt istället för att låta andra företag göra det åt oss. Vi hade ju inte gjort det här om inte kunderna hade pushat på och önskat en bättre konvertering av sin sökmotormarknadsföring.

Kunder som är klara för Better Search är bland andra Relita, Upplands motor, 4 Sound och Eckerölinjen. Dessutom kommer Forefronts stora kunder som Handelsbanken, Kinnarps och Choice Hotels erbjudas deras tjänster.

Sofia Hvenström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.