Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Folksam för kundernas talan via Facebook

Publicerad: 24 Februari 2011, 10:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Som ägare i flera av bolagen på Stockholmsbörsen deltar Folksam på en rad årsstämmor under våren. Nu samlar man frågor från kunderna på Facebook.


Tanken är att Folksams representanter ska agera som folkets röst och ställa kundernas frågor till bolagsledningen under stämman.

– Pensionssparare och försäkringskunder får sällan komma till tals trots att de är stora ägare på Stockholmsbörsen. Det hoppas vi kunna ändra på nu, säger Carina Lundberg Markow, chef Ansvarsfullt ägande i Folksam i ett pressmeddelande.

Frågorna samlas in på Facebook, Twitter och Folksams egen sajt. Där kan kunderna också rösta om vilket område kunderna helst vill att Folksam frågor bolagen om – mänskliga rättigheter, jämställdhet eller bonusar.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.