Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Flora Wiström blir ny influencer hos Fab Media

Publicerad: 1 Mars 2017, 13:16
Uppdaterad: 1 Mars 2017, 13:39

Flora Wiström.

Flora Wiström lämnar Metro Mode för Fab Medias digitala satsning Baaam.


Ämnen i artikeln:

FAB MediaMetro ModeChic

Förra veckan berättade Dagens Media som Fab Medias nya, digitala plattform Baaam som riktar sig till unga tjejer i åldern 20-35 år.

Nu knyts Flora Wiström, med en bakgrund som författare, illustratör, bloggare och poddare, till Baaam som ny influencer.

Närmast kommer hon från Metro Mode där hon varit i drygt tre år. I bloggvärlden har hon dock varit aktiv sedan 2007.

Under hösten 2016 gav Flora Wiström även ut sin debutroman "Stanna" på Bonnier Carlsen.

– Flora Wiström är medveten, smart och modern – en perfect match med Baaam, säger Sara Grundberg, innehållschef på Fab Media, i ett pressmeddelande.

– Jag ser fram emot att bidra med en personlig och trovärdig röst och hoppas kunna inspirera och väcka nya tankar. Det känns fint att få göra det på en ny plattform som verkligen sprakar av engagemang. Så jag är väldigt, väldigt peppad. Vi når en grupp som ska tas på allvar, kommenterar Flora Wiström.

I Fab Media ingår nu varumärkena Frida, Baaam, Chic och Shape Up.

I och med att Solo lades ned digitalt i samband med lanseringen av Baaam, har varumärket nu utgått.

– Tidningen slutade ges ut i höstas, och digitalt tog Baaam över i förra veckan, som är ett mycket starkare och bredare varumärke att bygga vidare på, säger Fab Medias vd Anders Juhlin till Dagens Media.

Sedan tidigare jobbar Fab Media bland annat med influencers som Caroline Sandström, Hanna MW, Angelica Eldh, Emelie Ekman och Angelica Aurell.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

FAB MediaMetro ModeChic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.