Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Fler ser på Aftonbladet TV än på SVT Play

Publicerad: 19 September 2013, 04:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

SVT Play får se sig slagna av Aftonbladet TV, som har fler tittare på dygn. Men ingen av playtjänsterna kommer i närheten av Youtubes räckvidd. Det visar MMS senaste rapport.


Ämnen i artikeln:

ExpressenSVTTV4MMSAftonbladet

Åtta procent av befolkningen i åldrarna 16-99 år tittade på Aftonbladet TV under ett genomsnittligt dygn, under det andra kvartalet 2013.

Det är fler än de sju procent som tittade på SVT Play under samma period, enligt rapporten MMS Trend & Tema kvartal 2.

Expressen TV och TV4 Play slåss om tredjeplatsen då de båda har en daglig räckvidd på knappt tre procent i gruppen 16-99 år.

– Det har sett ut så här ett tag nu. Det som är spännande är att det är olika typer av aktörer med olika historik, det sker en branschglidning där kvällspress och tv möts på samma arena, säger Björn Englund, projektledare på MMS, till dagens Media.

Varken kvällspressen eller tv-kanalerna ligger dock i närheten av Youtubes räckvidd.

Det är fortfarande den sajt som flest använder för att se rörlig bild på, med en räckvidd på 24 procent i åldersgruppen 16-99 år.

– Det är ju så mycket mer än en Play-tjänst men när det kommer till just rörlig bild är den överlägsen, säger Björn Englund.

LÄS MER HÄR OM HUR UNDERSÖKNINGEN HAR GENOMFÖRTS:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.