Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Fler inser sitt moraliska ansvar"

Publicerad: 13 November 2012, 16:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:04

Joakim Nyström på sociala medier-byrån Bloggbyrån ser annonsörenas avståndstagande mot Katrin Zytomierska som ett tecken i tiden.


Ämnen i artikeln:

SimeKatrin ZytomierskaFinest.se

Finest-bloggaren Katrin Zytomierskas vikthån mot modellen i Sats reklamkampanj fick annonsörerna att fly sajten.

Till slut blev situationen ohållbar för bloggportalen Finest, som tidigare i dag meddelade att de avbryter samarbetet med Zytomierska.

Bloggbyrån Joakim Nyström är inte förvånad över annonsörernas beslut att dra tillbaka sina pengar:

– Vi ser en trend när det gäller hur varumärken förhåller sig till bloggar. Exponering är inte längre allt, fler börjar känna att de har ett moraliskt ansvar, sade Joakim Nyström när han deltog i MEC:s Sime-panel på tisdagseftermiddagen.

Han tror dock inte att det innebär att företag kommer dra sig mer för koppla ihop sitt varumärke med kända personer, och det är inte heller något han förespråkar.

– Det finns alltid en risk när man knyter sitt varumärke till en enskild person. Samtidigt kan det bli ett väldigt starkt värde när man hittar rätt.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.