Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

"Fler i branschen kommer engagera sig i samhällsfrågor"

Tele2:s tidigare marknadsdirektör Åse Holmberg tror att fler i branschen kommer våga låta sina varumärken ta ställning under 2019.


Publicerad: 23 December 2018, 07:00

Ämnen i artikeln:

Tele2GDPR

Åse Holmberg.

Vilken var den största händelsen i branschen under 2018?

–  Införandet av GDPR och hur det påverkat utvecklingen för alla aktörer som försöker arbeta insiktsdrivet i sin kommunikation.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Att sätta mig själv i en för mig obekväm situation minst en gång i månaden.

Om du ska sia om 2019, vad tror du kommer definiera nästa år?

–  Sannolikt kommer vi få en regering på plats under 2019, men jag spår att den inte kommer bli så handlingskraftig. Tyvärr tror jag att det bromsar Sveriges utveckling i stort, vilket påverkar oss alla. Risken är att polariseringen i samhället ökar, så är det något år vi alla borde gå i bräschen för att jobba värderingsdrivet och med att lyfta de viktiga frågorna, så är det 2019. Så det får bli den positiva vinkeln i mitt siande - fler i branschen kommer engagera sig i samhällsfrågor och våga låta även sina varumärken ta ställning.

Ämnen i artikeln:

Tele2GDPR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.