Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Fler bolag slåss i tv-soffan

Publicerad: 8 november 2011, 22:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Slaget om vardagsrummet trappas upp. Tv-kanalerna är långt ifrån ensamma när spelare som Google, Apple, Ericsson och Hulu vill ha sin del av kakan.


Ämnen i artikeln:

Sime 2011

– Den stora skillnaden är att många kombinerar tv med datorn eller mobilen för att söka eller samtala om det man ser på tv, säger Cecilia Beck-Friis, TV4-gruppens direktör för digitala medier, som deltar i Simes panel om framtidens tv.

Det här öppnar upp för andra aktörer än broadcast-tv-branschens kanalhus. Det ger också nya möjligheter till interaktiva lösningar och affärsupplägg.

– Det är först och främst en möjlighet för oss att kunna engagera våra tittare ännu mer. Nästa steg är förstås att omvandla engagemanget till en affär.

News Pilot

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Sime 2011

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.