Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Fler annonsformat när Ticnet.se bygger om

Publicerad: 27 Augusti 2009, 10:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Fler funktioner för konsumenterna och fler format för annonsörerna. Det är målet när Ticnet.se bygger om sajten.


– Vi tyckte att det var läge för ett facelift. Den gamla sajten hade rätt små bilder och ganska liten text, nu är sajten bredare och mer visuell som kan inspirera till mer evenemangsköp, säger Mattias Hallgrim, marknadschef på Ticnet.

Tidigare hade sajten tre olika annonsformat. De har nu utökats till sju-åtta format. Fler mindre format har tillkommit, exempelvis 465x40 och 175x150 pixlar, som bland annat kan läggas in i evenemangslistorna.

– Det ska vara lättare för konsumenterna att hitta vad de letar efter, men också lättare för arrangörerna att visa upp sig.

För konsumenternas del ska det nya utseendet göra det lättare att hitta även mindre artister och evenemang inom kultur, nöje och sport. Snart ska sajten uppdateras med en funktion som också gör det möjligt att köpa biljetter till utländska konserter och evenemang.

Den nya sajten är gjord inhouse, av moderbolaget Ticketmaster.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.