Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Flarie passerar milstolpe – har nu 1 miljon svenska användare

Publicerad: 12 februari 2021, 06:36

Keith Ta (t.v) är ny country manager för Holland och Storbritannien och Christoffer Tranquist (t.h) är ny sales director i Sverige. I mitten Filip Tröger, medgrundare av och vd på Flarie.

Foto: Rebecka Rynefelt

Underhållningsplattformen Flarie har nu över 1 miljon användare i Sverige. Nu rekryteras försäljningschefen Christoffer Tranquist från Playad.


Ämnen i artikeln:

Flarie

Flarie, som arbetar med branded entertainment och gamification, grundades 2016. Sedan dess har Flarie tredubblat sin omsättning och i december i fjol sade Filip Tröger, medgrundare av och vd på Flarie, till Dagens Media att underhållnings- och spelplattformen räknar med att göra sin högsta omsättning hittills under 2020. Framgången förklarade han med att spelindustrin blomstrat globalt samt att spelandet har ökat under pandemin.

Även 2021 har börjat bra för Flarie, sett till antalet användare. I början av februari passerades milstolpen 1 miljon användare i Sverige.

– Vi växer snabbt och har nu nått en miljon användare i Sverige. Dessutom har vi rekryterat Christoffer Tranquist som ny sales director i Sverige. Vi öppnade precis även vårt första internationella kontor i Holland tillsammans med Keith Ta som ny country manager för Holland och Storbritannien. Det ska bli ett spännande år och jag ser även fram emot expansion till fler marknader, säger Filip Tröger i ett pressmeddelande.

Christoffer Tranquist har en bakgrund som försäljningschef på Playad, där han varit sedan 2011. I samband med att han ansluter till Flarie lämnar bolagets medgrundare Kim Ejebari uppdraget som försäljningschef. Det för att i stället ta rollen som chief commercial officer, i vilken han får ansvar för att utveckla den globala affären. 

I dag finns Flarie i Norden, Europa, USA och Asien. Det senaste året har bolagets teknologi för advergaming, det vill säga appspel med produktplaceringar, använts på ett tjugotal marknader.

LÄS OCKSÅ: Här är medieplattformarna som ökar annonsintäkterna – trots pandemin

Flarie AB i siffror 2019 (2018)

Nettoomsättning: 8 016 000 (4 751 000)

Rörelseresultat (ebit): −2 504 000 (−1 441 000)

Nettomarginal: −33,23 procent (−31,07 procent)

Soliditet: 47,5 procent (−19,8 procent)

Antal anställda: 12 stycken (6 stycken)

 

Källa: Retriever

 

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Flarie

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.